جویس

جویس های تقلبی و عوارض آنها

جویس های تقلبی و عوارض آنها

تعداد زیادی از محصولات لوکس و پر طرفدار دائما در حال تکثیر هستند مثل ساعت رولکس یا برندهای ورزشی مثل آدیداس یا نایک که بازار پر از نسخه های فیک یا تقلبی آنهاست. ای جویس های برند های معروف نیز از این قائده مستثنا نیستند!
شاید برای تان جالب باشد بدانید بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که بیش از 35 میلیون از افراد در سراسر دنیا از ویپ یا سیگار های الکترونیکی استفاده میکنند. این آمار افزایشی باعث شده بازار جویس های تقلبی هم بسیار داغ شود و افراد سودجو دست به کار شوند.
از آنجایی که استفاده از این جویس های تقلبی می توانند ضرر های جبران ناپذیری به سلامتی شما بزند تصمیم گرفتیم در این مقاله روش تشخیص جویس های اورجینال را از جویس های تقلبی بررسی کنیم و نگاهی به عوارضی که استفاده از این جویس های فیک می تواند برای شما و حتی ویپ تان به همراه داشته باشد را تحلیل کنیم.

جویس تقلبی چیست؟

زمانی که صحبت از جویس های تقلبی می شود منظور این است که موادی که در آن ها وجود دارد از منابع غیر قابل اعتمادی تهیه شده اند و نمی توان مطمئن بود که دقیقا داخل آن ها چیست و در چه شرایطی تولید و نگه داری شده اند.
در واقع مواد تشکیل دهنده جویس های جعلی غلظت مشابهی با آن چیزی که روی برچسب شان درج شده ندارند! به خصوص میزان نیکوتین آنها که عموما کمتر یا بیشتر از مقداری نوشته شده است. هم چنین در بعضی از آن ها ناخالصی های دارویی نیز دیده شده!
مشکل اصلی این است که هیچ وقت نمی توان دقیقا فهمید که داخل یک e-liquid یا همان جویس چه چیزی وجود دارد و هیچ گواهینامه رسمی برای تضمین صحت مواردی که روی برچسب شیشه ایجویس ها ثبت شده وجود ندارد!

جویس های تقلبی
از طرفی متاسفانه اینترنت هم فروش کالاهای تقلبی را برای کلاهبرداران بسیار آسان کرده که جویس ها هم عضوی از این کالاها هستند. خوشبختانه بسیاری از ویپرها هستند که به صورت تجربی به دانشی برای تشخیص این جویس های تقلبی رسیده اند اما هنوز هم هستند افرادی که توانایی این کار را ندارند. اگر به تازگی وارد دنیای ویپینگ شده اید نگران نباشید! ما در این مقاله کنارتان هستیم و راه های تشخیص این جویس ها را با شما در میان میگذاریم.

چطور جویس های تقلبی را بشناسیم؟

بسته به برندی که مد نظرتان است برای شناسایی کالای تقلبی جنبه های مختلفی هستند که در زمان خرید باید به آنها توجه داشته باشید. وقتی محصولی دارای شکل ظاهری زیبایی و قیمت نسبتا گرانی است طبیعتا انتظار می رود که از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد اما تغییر غیر عادی در هر یک از این موارد نیاز به بررسی دارد!

در نظر گرفتن موارد زیر می تواند در تشخیص جنس اصل از تقلبی کمک تان کند:

  1. برند جویس چقدر شناخته شده است؟ آیا قبلا چیزی در مورد آن شنیده اید یا از دوستان و اطرافیان تان کسی از آن استفاده کرده؟
  2. آیا آن برند دارای وب سایت رسمی است؟
  3. آیا جویس مدنظرتان قیمت گرانی دارد و هم اکنون می توانید آن را با قیمت خیلی ارزان تری بخرید؟
  4. بسته بندی و بطری جویس چطور به نظر میرسد؟ آیا ارزان و بی کیفیت است و یا طرح های روی آن با کشیدن انگشتتان از بین می رود؟
  5. مایع جویس چطور به نظر می رسد؟ اگر جزو جویس های نیکوتین صفر است مایع آن یکدست است و یا اگر جزو جویس هایی با نیکوتین بیشتر است رنگ آن تیره می باشد؟
  6. آیا اطلاعات روی بطری قابل خواندن هستند؟
  7. آیا تمام موارد ضروری مثل میزان غلظت نیکوتین یا هشدار ها روی جعبه یا خود بطری جویس درج شده است؟
  8. آیا فروشگاهی که می خواهید از آن خرید کنید اطلاعات تماس و آدرس دارد تا در صورت بروز مشکل به آنجا مراجعه کنید؟
  9. آیا محصول واقعا در خارج از کشور تولید شده؟ (اگر جویس مورد نظر واقعا در اروپا ساخته شده باشد باید دارای کدی به نام EC-ID باشد)
  10. آیا بطری جویس دارای بارکد اصالت کالا UPC است؟
  11. معمولا برچسب و بسته بندی جویس های فیک دارای سایه هستند.

    پیش از خرید حتما این مورد را چک کنید.
  12. طعم جویس های تقلبی معمولا خیلی غلیظ یا کمی عجیب به نظر میرسد.
  13. بهتر است برای خرید جویس های اورجینال از وب سایت های معتبر خریدکنید.
  14. اگر با کشیدن جویس در تنفسات مشکلی احساس بکنید جویس شما فیک می باشد و بهتر است آن را کنار بگذارید.
  15. استنشاق جویس های تقلبی سخت تر از جویس های اورجینال است. وقتی از جویس های اورجینال استفاده کنید بدون هیچ گونه وقفه و اذیتی می توانید از ویپ تان کامهای طولانی بگیرید در صورتی که جویس های تقلبی به این صورت نیستند.

نکته 1

توجه داشته باشید تضمینی در مضر نبودن جویس های نیکوتین صفر تقلبی وجود ندارد.

نکته 2

با توجه به تحولات اخیر در قوانین مربوط به محصولات دارای نیکوتین که TPD یا TRPR نام دارد تمام شرکت هایی که جویس تولید می کنند موظف هستند روی محصولات خود آزمایش انجام داده و آن را به مراجع مسئول این حوزه ارائه کنند. اما مسلما جویس های تقلبی همچین کاری را انجام نمیدهند و هیچ تضمینی روی کیفیت آنها نیست از این رو مصرف کنندگان در معرض خطر بسیار بزرگی هستند.

عوارض استفاده از جویس های تقلبی

فرآیند ویپینگ تقریبا مشابه سیگار کشیدن است یعنی شما با هر کامی که از دستگاه میگیرید بخار بوجود آمده را وارد دهان و ریه خود می کنید. این یکی از سریع ترین راه ها برای ورود مواد شیمیایی به داخل جریان خون است و باز هم برای سلامتی مضر است. حال فرض کنید از جویس های تقلبی هم استفاده کنید! مسلما ضرری که به بدن تان وارد میشود چندین برابر بیشتر خواهد بود.

ای جویس های فیک
در واقع اگر از جویس های تقلبی استفاده کنید خطر زیادی سلامت شما را تهدید می کند. در ابتدا این را بدانید مواد شیمیایی پایه ای که در ساخت جویس باید استفاده شوند، می بایست جامد باشند از این رو هر نوع ماده دیگری که در ساخت این جویس های تقلبی جایگزین شود عوارض جانبی غیر قابل پیش بینی را به همراه خواهد داشت.
از مهم ترین مشکلات جدی که این جویس ها می توانند برای سلامتی شما بوجود بیاورند ایجاد آلرژی است! این اتفاق در واقع زمانی رخ می دهد که یک ماده شیمیایی برای ارزان تر شدن کمی دست کاری شود.

تاثیر جویس های تقلبی روی ویپ شما

این بخش را به عنوان بخش دوم در نظر گرفتیم چون سلامتی شما برای ما در اولیت است. ای جویس های تقلبی می توانند به ویپ شما نیز آسیب برسانند!
در واقع وقتی از این جویس ها استفاده کنید ممکن است کویل دستگاه شما سریع تر بسوزند (ما قبلا راهکار های جلوگیری از سوختن کویل را بررسی کرده ایم)، دچار گرفتگی شود و یا بدون هیچ دلیلی بیش از حد داغ شود.
اگر تانک دستگاه شما از جنس پیرکس تقویت شده نباشد (به عنوان مثال پلاستیکی باشد)، جویس های تقلبی به آن هم آسیب می زنند و به مرور باعث ضعیف شدن بافت آن می شوند. این موضوع برای سلامتی شما هم مضر است زیرا جویس با پلاستیک تانک دستگاه در تعامل است، در نتیجه کمی از پلاستیک را هم روی کویل شما می ریزد و در هر کام از آن هم استنشاق می کنید.

نتیجه گیری

جویس های تقلبی شاید از لحاظ ظاهری بسیار مشابه جویس های اورجینال باشند و حتی قیمت کمتری هم داشته باشند. این را بدانید خرید یک جویس فیک علاوه بر این که به دست های پشت پرده این بازار کمک می کند، کار خطرناکی هم هست! پس اگر سلامتی برای تان مهم است پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان از آنها استفاده نکنید و برای مطمئن بودن از اصالت کالای خود از فروشگاه معتبر ویپ خرید تان را انجام بدهید.
اگر در این زمینه تجربه دارید و راه های دیگری برای شناخت این جویس ها می دانید می توانید در بخش دیدگاه ها آن را با ما به اشتراک بگذارید تا افراد دیگر هم از تجربیات شما استفاده کنند.

یک فکر در مورد “جویس های تقلبی و عوارض آنها

  1. mamadam گفت:

    جویس تقلبی اگر سالت باشه میزان نیکوتین ان یک چهارم از انچه که نوشته شده هست حتی کمتر و pg درون انها هم از روغن پالم درجه سه که رقیق شده استفاده شده و از انها بدتر جویس ها هستند که علاوه بر نبود نکوتین و بودن اب در جویس نشت می کنه من بارها امتحان کردم وقتی جویس اصلی میریزم حتی بخار هم زیر کارتریج نمی زنه ولی جویس تقلبی از دستگاه نشت می کنه خیلی زیاد

    1. admin-shahab گفت:

      سلام دوست عزیز ، تشکر بابت بررسی شما ، البته بحث ریزش روی هر دستگاه متفاوت خواهد بود و خیلی نمیشه به اصالت جویس ربطش داد ولی این نکته که در جویس های تقلبی و درجه 2 ممکنه هر چیزی مثل الکل و اب و خیلی چیزای دیگه باشه کاملا درست هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *